ammi's

Nytt

VANLIGA DAGAR Permalink1
Ny bloggdesign, ny stil, nytt liv.. Nä jag skojar, haha! Men jag känner mig lite pånyttfödd nu för tiden, faktiskt. Jag vågar. Jag vågar ta beslut som kan resultera i precis vad som helst. Jag vågar strunta i vad andra tycker och stå för mina åsikter och värderingar. Jag vågar helt enkelt visa vem jag är och vara mig själv.
 
I höstas tog jag ett beslut om att ta studieuppehåll från förskollärarprogrammet, vilket jag inte skrivit i bloggen vad jag kan minnas. Det var ett väldigt tungt beslut som inte togs på en dag, utan det var först häromdagen som jag fick min studieuppehållsansökan godkänd och så vidare. Men det känns ändå som ett bra beslut, eftersom jag märkte att saker och ting blev övermäktiga för mig och jag vågade inse det. Jag var inte redo helt enkelt. Därför är jag formellt sett inte student just nu, utan jag är timvikarie och ska börja jobba nu igen. Det känns bra faktiskt, så får jag känna på yrket lite mer och ta saker i min egna takt. Bygga upp ett självförtroende i min lärarroll helt enkelt! Sen när jag hoppar på studierna igen kommer jag vara i en ny klass, och det kommer dessutom vara deras sista år (eftersom jag bara har ett år kvar). Så det blir kanske lite tufft att komma in i en klass som gått 2,5 år tillsammans! Men jag vågade ta beslutet som sätter mig i den situationen, och jag kommer fixa det!
 
 
#1 - - Elina:

Så grym är du👊❤❤

Till top