ammi's

Mat

VANLIGA DAGAR Permalink0
Eftersom jag gått upp några kilo sedan jag och Andreas flyttade ihop (hehe), så har jag testat göra nyttigare mat här hemma! Är sånt dilemma med vikten dock. När jag är smal/vältränad vill jag ha större bröst och röv, och nu när man gått upp lite har man större bröst/röv, men är samtidigt större på andra ställen, haha! Vet inte riktigt vad jag gillar bäst. Tycker det är fint att vara både slank och kurvig. 

Tillbaka till maten. Gjorde först en pasta med bara grönsaker, som blev asgod. Den kunde varit nyttigare dock, hade vispgrädde som "sås", men eftersom det var första gången jag gjorde den med bara grönsaker så ville jag ändå se till att den blev krämig och god!
Igår testade jag också göra omelett med skinka och sparris, plus spenatstuvning på det. Blev också ungefär lika gott som jag väntat mig! Men gjorde omeletten i ugnen och den ville aldrig stelna till 100%, så testar nog göra på spisen nästa gång.

Pastan, som kanske inte var supernyttig men vegetarisk iallafall!


Omeletten och spenatstuvningen. 
Till top