ammi's

Midsommarnatt

PARTY PARTY! Permalink0
Hetaste midsommaraftonen på länge.. 27 grader och jättekvavt, men hellre det än regn som det brukar vara! Dock kom ju åskan som ett brev på posten. Natten till midsommar somnade jag och Andreas inte förrän sent eftersom det blixtrade konstant i vår mörka lägenhet och mullrade nästan hela tiden, och HÖGT som fan några gånger. Var lagom trött på midsommarmorgonen när Andreas väckte mig vid typ kl 9. En stund senare åkte vi till hans föräldrars hus och började förbereda! De första "gästerna" kom vid 14-tiden och då blev det traditionell midsommarmat och snapsvisor, haha.
Sen lekte vi lite, och drack massor. Och sedan kom resten av folket och vi körde även trekamp och kubb. Älskar sånt, haha! Man borde styra upp såna kamper oftare när man festar.

Sen var det dags för grillning på kvällen, vilket var lite kaosartat kanske, hehe. 20 hungriga personer som skulle grilla sin medtagna mat. Som tur var hade vi massor med plasttallrikar och sådant, men nackdelen var att det hamnade sådant skräp ÖVERALLT. Så jag ägnade en stor del av kvällen till att gå och plocka skräp/burkar/flaskor/diverse saker. Kunde inte riktigt slappna av, så städmanisk som jag är. Glömde till och med bort att dricka, haha! Sen var det plötsligt dags för folk att åka hem, så vi blev färre och färre som satt och chillade i uterummet. Tillslut gick jag till Andreas säng och däckade direkt.

Några av Andreas killkompisar sov där också så på morgonen blev det bakishäng med flötmat! Rätt roligt dock när alla är sådär övertrötta och sköna. Man kan sitta tillsammans i timmar och tjöta om gårkvällen, haha. Tillslut fick vi dock ta tag i städning av HELA huset, som gissningsvis kanske tog tre timmar? Dock hade vi väldigt kul under tiden, tro det eller ej. Hade faktiskt roligare då med grabbarna än vad jag hade under kvällen/natten, haha. Alla var glada trots städningen och sömnbristen. Var även soligt och typ 30 grader så det blev som ett riktigt sommarhäng! Efter städningen var klar hade vi säkert 10 kassar med skräp/burkar/flaskor och annat. Blev lite pant också även fast typ alla kör med tysk öl nu för tiden!

När jag och Andreas väl kom hem till lägenheten började dock världens åskoväder igen. Blixtrade och mullrade konstant fast lite mer på avstånd jämfört med natten innan. Dock stod jag och kollade i fönstret och såg typ 4 riktiga blixtar i himlen, på säkert mindre än 1 minut. Usch!









Till top