ammi's

Thriftshopping

SHOPPING, VANLIGA DAGAR Permalink0

Stod ju och sålde på megaloppis här i Jönköping igår! Gick jättebra och var JÄTTEROLIGT. Inte bara att sälja en massa utan också att prata med "bordsgrannarna". Var en jättetrevlig tjej som stod bredvid mig och sålde retro grejer. Slutade med att vi samarbetade och hjälpte varandra om den andra ville gå runt och kolla. Köpte även en gammal läderväska av henne jättebilligt. Man verkligen ser hur gammal den är! Tycker det är så häftigt med så gamla grejer. Den blir perfekt att ha på Emmaboda, har varit på jakt efter en liknande.

Jag stod där i ungefär 6 timmar och sålde mer än hälften av vad jag tog med mig. Så är minst sagt nöjd. Nackdelen är dock att man gärna fyndar en massa där också, hehe. Så fick med mig lite kläder för 5-10 kr styck. De flesta köpte jag mest för Emmaboda, hahah. Blir alltid så varje år, att man planerar festivaloutfitsen!

Fina läderväskan för 25 kr, har säkert varit dyr en gång i tiden! Älskar även godisleggingsen, dom är lätt mina favoriter av alla fynd. Blir typ glad av att bara ha på mig dom. Så skönt material också!
 
Random toppar för 5-10 kr. Älskar när det är leopard-mönster som detalj, haha.
Lite mer random. Förutom kimonon, den köpte jag på busfrö (modern secondhand), alltså inte igår på loppisen. Och den är LÄTT det finaste/bästa jag köpt på länge. Är såååå glad att jag kom över den. Så sjukt fin och speciell.
Till top