ammi's

Så glad för er skull!

OUTFITS/JAG JUST NU Permalink0
Igår var det en VÄLDIGT speciell dag. Jag och Isak var bjudna på bröllop, och inte vilket bröllop som helst, utan pappas. Jag är så glad att han slipper leva ensam mer, och dessutom har hittat kärleken igen och är lycklig. Bröllopet ägde rum kl 16 men vi var i mullsjö klockan 14 redan, eftersom jag skulle hjälpa Lucie (pappas nyblivna fru) med brudklänningen! När pappa hämtade oss på stationen hände för övrigt något hemskt men roligt, hahah. Isak drog världens vurpa när han skulle gå in i bilen, och lyckades få lera/smuts på hela ena sidan av byxbenet hahah! Han hade dessutom ljusa chinos på sig. Det var bara att slänga in dem i tvättmaskinen hos pappa, och sedan avbryta programmet och torktumla på extra torrt, men de var dessvärre ganska fuktiga ändå när det var dags att åka till kyrkan. Stackars Isak haha!
 
För övrigt var det jättekul att hjälpa Lucie med klänningen, jag har aldrig sett en så vacker brudklänning IRL. Den hade snörning i ryggen och massor med "diamanter" och spets. Såååå fin, vill själv ha någon liknande när jag gifter mig, någon riktig prinsessklänning. Vigseln i kyrkan var också lyckad och spännande. Jag var den enda brudtärnan och stod därför framme vid altaret. Fick också hålla i brudbuketten när de skulle sätta på ringarna. Så himla romantiskt och stort! Efteråt samlades vi och åt mat och tårta, och hade jättetrevligt. Jag, Isak och hans flickvän satt med min storebror, hans fru och deras barn. Vi var det ungdomliga bordet och hade jätteroligt när vi satt där, haha. Synd att man bor så långt ifrån dem..
 
Gissa förresten vad jag gjorde efter middagen? Jag höll tal. JAG. HÖLL. ETT. TAL. JAG....!!!!! Tivlade under hela dagen på om jag skulle göra det eller inte, jag har ju mer eller mindre haft fobi för att prata inför grupper/folkmassor men har nästan inte alls problem med det nu. Är så jäääääkla stolt över mig själv! Det här talet var bara en bekräftelse på att jag verkligen lyckats övervinna min största rädsla. Jag darrade lite när jag höll talet, men annars gick det fint, tror jag iallafall haha! Det verkade vara uppskattat och flera kom och sa att jag var modig och att talet var fint. Jag kände att det var det finaste jag kunde ge pappa, bättre än en bröllopspresent, och därför var det ett självklart beslut. Jag kommer att lägga upp talet här, och även en massa bilder. Så länge får ni nöja er med några enstaka!

 
 
Min klänning jag köpte i sista minuten innan bröllopet, hihi. Älskar den, så funderar på att ha den på nyår också!!
 
 
Till top