ammi's

Lyckligare än på länge

VANLIGA DAGAR Permalink0
Som ni kanske har förstått så flög jag och Erica till Gran Canaria den 5:e december, jag glömde som vanligt att uppdatera och skriva här om det.. Vi kom iallafall hem i förr går eftermiddag efter en underbar vecka! Den innehöll verkligen allt man vill ha på en resa :) Sol och blå himmel nästan varje dag, värme, lite fest, äventyr, skratt och umgänge med min fina vän.
Hotellet vi bodde på var väl inte i toppklass direkt, speciellt hotellägaren var väldigt konstig och försökte skämta med oss ena sekunden, och var sedan sur/lack för ingenting nästa sekund.. Men för det lilla vi betalade kan man inte förvänta sig så mycket, haha. Det var iallafall ett hotell med lägenheter/bungalows i två våningar, det låg i utkanten av Playa del Inglés och hade ett litet poolområde, och en massa svenska pensionärer som skulle envisas med att umgås/prata med oss, haha! Men det var ganska trevligt ändå. Hellre pratglada pensinonärer än unga killar som visslar och tittar efter oss som vi är två vandrande köttstycken, vilket vi också utsattes för några gånger, blää! Det är en sån skillnad på mig och Erica idag på charterresor, jämfört med när vi var typ 18 år på vår första resa. Då fnittrade man åt killar som visslade och ropade efter en, och man kanske log tillbaka och kände sig skitsnygg. Idag går man bara fort därifrån när det händer, och blir äcklad och sur. Tycker det är så sjukt respektlöst och förnedrande faktiskt.
 
Vi orkade bara festa en kväll, haha! Också lite skillnad jämfört med för några år sen då vi tvunget skulle festa varje kväll utomlands. HUR orkade man?! På GC festade vi på fredagen, och dagen efter hade jag årets värsta bakfylla, tror jag. Jag försökte tvinga mig att sola, men mitt hjärtade bara dunkade och typ skrek efter vila och vatten, så jag gick in och däckade i sängen haha! Det var typ den finaste soliga dagen också, och jag orkade knappt sola pga en enda festkväll?! Helt galet, haha.
Tyckte faktiskt inte ens att festandet var värt bakfyllan. Vi drog till en gammal bekant killkompis, som bor och jobbar på Gran Canaria numera. Han delade lägenhet med tre andra killar, så vi var hos dom och drack/spelade drickspel, samma gamla visa haha! Sen drog vi till krogen, där det var ganska dött till en början, det var ju lågsäsong där nere. Vi dansade och umgicks lite, och det började droppa in mer folk. Minns att jag ville testa en drink från baren, så beställde jag "A strong but nice drink".. Det var en riktig häxblandning, hahah, fast helt okej ändå. Ärligt talat så hände det faktiskt inte något speciellt kul. Jag störde mig mest och fick aggressioner pga hur killar betedde sig där på krogen, såklart. Har verkligen fått noll tolerans när det gäller dåligt beteende hos killar, som sagt.. Tror det är tack vare min utbildning och allt snack om jämställdhet och värderingar!
 
Resten av dagarna solade vi eller var på äventyr, eller lyssnade på Ericas ljudbok som jag också blev väldigt inne i, haha! Vi hade för övrigt jättenära till ett stort tivoli, Holiday World hette det. Det var helt amazing! Väldigt häftig miljö där. Aldrig sett så många spelmaskiner förr, det var som på film. Sista kvällen bestämde vi oss för att spendera våra sista euro på tivolit, särskilt mynten för de kunde man ändå inte växla tillbaka hemma. Vi hade spanat in en såndär spelmaskin med massa gosedjur och en gripklo som man ska styra. Vi var lite sugna på att satsa några euros på en sån, så vi stod och inspekterade alla som spelade på den, hahah! En svensk pappa vann ett gosedjur åt sitt ena barn. Självklart skulle ju det andra barnet tvunget också ha ett gosedjur därifrån, så pappan slet verkligen och spenderade säkert 200 kr eller något! Han såg att vi tittade när dom spelade, så han önskade oss lycka till sen när de tillslut gick därifrån.
 
 Jag hade försökt spana in hans teknik lite, dock insåg jag sen att det förmodligen bara är slumpen som avgör om man får en vinst eller inte! Eller eventuellt att maskinen är inställd på att dela ut vinst typ var 10:e gång. MEN.. Tror ni inte jag vann på första försöket när jag spelade?!?! Ett stort, rosa gosedjur! Jag och Erica typ skrek av lycka och alla runtikring skrattade åt oss. Så sjukt töntigt att man kände sig lyckligast i världen för att man vann. Blev en så stor grej av det bara för vi hade sett hur svårt det var, hahah! Om man hade "fått" gosedjuret på annat sätt hade man typ inte brytt sig, haha. Jag spelade två gånger till med samma taktik, men förlorade såklart. Erica spelade typ sex gånger och förlorade bara också, trots att vi gjorde på samma sätt som när jag vunnit.. Så det är något fuffens bakom maskinerna, helt klart!
Oj, vilket långt inlägg det blev, men det var på tiden. Sammanfattningsvis var det en helt fantastisk resa som gav mig ny energi, och jag fick chansen att sakna Andreas lite som jag annars träffar 24/7, så det var sådär pirrigt när jag träffade honom hemma igen. Verkligen bara fördelar med att vi reste bort en vecka!
 
 
Ett annat häftigt ställe vi var på! En mini-öken precis vid stranden, Maspalomas Dunes.
 
Holiday World
 
 
 
Playa del Inglés
 
Var sjukt tungt att traska i sanden, bra träning.
 
 
 
 
 
Till top