ammi's

50 frågor

VANLIGA DAGAR Permalink0

1. Hur gammal är du? 21

2. Hur gammal känner du dig? I vissa sammanhang känner jag mig äldre och vissa yngre, men oftast yngre tror jag. Kanske 17-18.

3. Vad har du gjort i dag? Jobbat, tvättat, varit på A6 med Andreas.

4. Vilken film såg du senast? "Home sweet hell" precis nyligen!

5. Vem ringde du senast? Mamma!

6. Är du besatt av någonting?
Jadu, mat haha.

7. Är du rädd för blod? Nja inte rädd, men blir svimfärdig om jag blöder mycket, haha.

8. Beskriv platsen du befinner dig på just nu? Min 120-säng 😂 tre kuddar och två täcken och en sambo bredvid.

9. Kan du nämna fem statsministrar under 1900-talet i Sverige? Olof Palme, Göran Persson.. Hmm inga fler hahah. Lars Leijonborg kanske? Eller nej?

10. Googlade du för att få fram svaret på föregående fråga? Nej, då hade jag nog lyckats svara bättre!

11. Vilken färg är dominerande i din garderob? Svart säkert

12. När vaknade du i dag?
Kl 04 när mitt alarm gick..

13. Vilken är din favorithögtid? Nyår tror jag, och kanske halloween!

14. Vart i världen skulle du vilja befinna dig just nu? Typ vart som helst där det är varmt, inget krig dock.

15. Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till? Min första lägenhet med en roomie.

16. Hur vill du tillbringa din pension? Utomlands med Andreas eller ens bästa vän skulle också funka 😃

17. Vad lyssnar du på just nu? Andreas serie hörs i bakgrunden, haha.

18. Har du någon gång brutit ett ben? Nej! Konstigt nog.

19. Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl?  
Mjölk, smör, pålägg, kaffe och smörgås hihi.

20. Vem är din favoritkändis?  Orkar inte tänka

21. Vad är du på för humör just nu? Sovhumör haha!
  
22. Vilka världsdelar har du varit i? Europa, Afrika, Asien, och Australien (?).

23. Snarkar du? Väldigt sällan, men kan göra det lite när jag är förkyld!

24. Vilka yrken har du provat på? Jordgubbsförsäljare, barnskötare och vårdbiträde.

25. Hur går du helst klädd? Till vardags är det väl snygga mjukisar och en tight tröja!

26. Vilket stjärntecken är du född i? Mermaid.. Ne men jungfru haha

27. Vilket är ditt favoritgodis? Center tror jag!

28. Vad sade du senast? 
"Ska bara blogga".

29. Vilket var ditt bästa ämne i skolan? Svenska, tyska, spanska, franska.. Alla språk utom engelska haha.

30. Vad har du på dig just nu? Rosa trosor och svart T-shirt.

31. Vilken är din favoritaffär? Ingen aning, men köper mest på New Yorker tror jag! Gillar dock Missäy och olika inredningsaffärer med.
  
32. Vad har du för storlek i kläder? XS-S i överkroppen, lite större i byxor.
 
33. Vad har du i dina fickor? Lypsyl!

34. Vad köpte du senast? Andreas köpte en jacka på mitt konto, haha. Annars var det väl typ mat. 

35. Hur många gånger har du flyttat? Många faktiskt. 5-6 gånger tror jag!

36. Om du var fast ensam på en öde ö, vilka tre saker skulle du ta med? Ööh, lypsyl, nässpray och något vapen kanske, haha.

37. Är du morgon- eller kvällsmänniska? Kvällsmänniska alla gånger. 

38. Senaste filmen du såg på bio? Jadu, bra fråga!

39. Har du blivit sydd någon gång? 
Nej.

40. Har du någon gång badat naken utomhus? Jaaa! Frihet.

41. Vad åt du till frukost? Två leverpastejsmackor och lite gröt på förskolan, haha.
 
42. Hur såg ditt liv ut för tio år sedan? När jag var elva år.. Hmm, gå i mellanstadiet och leka med nån kompis på fritiden, eller spela The Sims.
 
43. Har du någon gång åkt dit för fortkörning? Nej, har inte körkort ens!

44. Vem gjorde senast något extra speciellt för dig? Mamma eller Andreas säkerligen!

45. Vart lägger du din mobiltelefon när du sover? På nattduksbordet, förstår inte hur man kan lägga den någon annanstans haha!

46. Vad var det sista du åt? Pasta carbonara

47. Vem är världens vackraste kvinna? Jag? Nej jag vet inte haha! Finns många.

48. Är du blyg? Ja, med nya människor och andra som man vill göra gott intryck på.

49. Vilken var den sista konserten du var på? Reggae i Malmö med Andreas och Danne, haha.

50. Vad heter du i andra namn? Emmy, Maria!



Till top