ammi's

Guten Morgen

OUTFITS/JAG JUST NU, VANLIGA DAGAR Permalink0

Dags för jobb igen efter dels världens förkylning och även några dagar ledigt! Ser ändå fram emot dagen. Så rädd att barnen ska glömma mig för att jag bara är vikarie och inte är där hela tiden. Hann verkligen bounda med många av barnen förra veckan och kollegorna är så himla goa också.


Det är så himla olika mellan olika avdelningar och förskolor kan jag säga. Har ändå varit på några olika ställen och vissa har jag inte alls trivts på med tanke på deras syn på barnen osv.. Jag är den som alltid vill ha god stämning på avdelningen trots att barnen är stökiga eller annat. Gäller att bidra med bra energi istället för att typ skälla, klaga, gnälla osv. Då blir ju både barn och personal bittra. Antar att det kan finnas liknande problem inom andra yrken, alltså dålig energi och negativitet osv. Sånt kan till och med få en att vilja byta yrke, men när man kommer till en avdelning man trivs på så är det sååå värt det. Nog med babblet nu. Hoppas ni får en bra dag!

Får köra på gårdagens dutch braids idag (inbakade flätor fast tvärtom), sjukt smidigt att ha håret under kontroll när man jobbar på förskola!
Till top