ammi's

Emmaboda bildbomb!

EMMABODAFESTIVALEN Permalink0

Nu äntligen har jag funnit motivation till att skriva om Emmabodafestivalen, haha! Som jag alltid säger så var denna gången den bästa hittills, blir fan bättre och bättre för varje år 😍 Det är nog tack vare att vårt camp blir större och större för varje år också. I år var vi säkert 15 personer som hade tält + camp på samma ställe. Jag, Isak, Andreas och hans kompisar, kusinerna, Raoul plus Andreas kompisar från Halmstad! Först tyckte jag nästan att vi var jobbigt många eftersom vi fick sitta väldigt trångt och det blev brist på brassestolar. Men vi blev verkligen som en familj i campet så jag hade inte velat ändra på något!
Var också nervös som aldrig förr innan vi åkte till Emmaboda. Kusinerna åkte nämligen dit dagen innan oss, så vi var sjukt oroliga att alla platser runt dom skulle bli tagna, men det löste sig bra och dom tog även en jättebra plats! ❤️

Festivalen gick så sjukt snabbt i år, trots att man som alltid typ är trött och sur på dagarna. Kvällarna var dock sååå jäkla roliga. Jag har mosh pitat som aldrig förr och vi startade även egna mosh pits, hahah. Hade aldrig gjort det nykter. Vi bara tryckte undan folk så att det blev en ring, dock var det tydligen många som ville mosha för dom hakade på och hjälpte oss 😂

Blev även getingstucken för första gången i mitt liv. Det verkligen kryllade av getingar i år.. De typ flockades runt våra drinkar/alkohol så vi fick tillslut köra geting-massmord i vårt camp. Var fler som blev stuckna också. Jag klarade mig ända till sista dagen, så typiskt.. Jag och Elina skulle gå och köpa mat och jag typ tog mig på magen för jag var så hungrig. Då känner jag typ som ett nålstick och stannar, och ut ur linnet flög en geting.. Så den var under mitt linne?! Jaja, alltid undrat hur det känns att bli getingstucken så den erfarenheten fick jag ju också, haha!

Det enda jag ångrar från festivalen var att jag inte pallrade mig iväg och såg på fler artister.. En kväll var jag helt förstörd och låg och sov, missade då Neelix som var en av favoriterna. Vi åkte även hem en dag tidigare för vi var så sjukt slitna och vi skulle även åka iväg till Kroatien samma dag som festivalen slutade.. Så då missade man också några artister man hade velat se. Blir så nästan varje år att man inte orkar med alla spelningar, men sen ångrar man sig efteråt istället.. För övrigt var det som sagt bästa Emmaboda hittills och dagarna bara swishade förbi! Hade lätt gjort om det nu på en gång ❤️

Till top