ammi's

Everything in Australia kills you

AUSTRALIEN 2011 Permalink3
Äntligen framme, efter ett dygns flygresa... (Klockan är 13 på dagen
här btw.) Vi bor hos en kompis till pappa utanför Melbourne.
Det första han sa när vi kom till huset och trädgården var "if you see a spider,
a snake or an ant, stay away or kill it". Så det känns ju jättetryggt nu!

Allting är så annorlunda här, massa babianträd, palmer och konstiga
växter. Sedan är alla hus sjukt fina, antingen bor man i ett slott eller i
ett ruckel som håller på att förfalla typ. Finns inget "lagom" som i Sverige.
Han vi bor hos har såklart ett slott enligt oss svennar, haha, typ 6 sovrum o.s.v.
Sedan har han pool i trädgården oxå, det är nog det jag gillar mest! ;)

Ååh finns så mycket att skriva om :) och så mycket bilder jag vill
ladda upp. Men de flesta bilderna får nog vänta tills vi är hemma igen.

Förresten, det finns papegojor i hela trädgården med, de är typ som
"australiens skator". Han berättade att han har sågat ner flera träd för
att bli av med papegojorna, men det hjälper inte. Haha, i Sverige skulle
man nog plantera massa träd i trädgården istället för att få se en papegoja...


Utsikt från mitt fönster, paraadiiiset!
#1 - - Falk:

Hej älskling:) va härligt det ser ut:) <3 dessa gultoffsade kakaduer och dugligt skricker ju så förbannat så det är därför dom tycker dom är jobbiga ;) jag älskar dock mina 2 små :)

#2 - - Linnea:

Åh, vill se massa bilder! :D

#3 - - storasyster:

Underbart! :)

Scary m alla insekter dock...! {eek}

Till top