ammi's

Flyttdatum

INREDNING Permalink0
Nu äntligen har vi fått veta när vi får tillträde till nya ägenheten! Om två helger går flyttlasset till lyan på Liljeholmen. Insåg att jag inte ens lagt upp bilder på hur lägenheten ser ut, haha, så gör det i detta inlägg! Till min stora sorg har Andreas sagt att han gärna vill välja mycket av möblerna själv osv, haha. Men jag förstår honom till 100% då det är hans lägenhet, jag kommer ju inte stå på kontraktet eftersom det är hans föräldrar som hjälper honom/oss :) Vi har iallafall kommit fram till att de möbler som Andreas väljer, får han betala. Tycker ändå det är viktigt att tänka på att det kanske kommer en dag då man går skilda vägar trots allt, och då underlättar det att inte ha köpt en massa möbler gemensamt som det kommer bråkas om.
 
Sedan om jag hittar några möbler som JAG verkligen vill ha, så betalar istället jag dem, och då tillhör de mig om jag skulle flytta eller liknande. Smidig överenskommelse tycker jag! Däremot lite krångligt det här med alla otympliga möbler som behöver köpas nu i god tid (större matbord + stolar, TV-bänk, större soffbord osv).. Såna möbler som kräver att man hyr släp liksom, vilket för övrigt är svindyrt. De vanligaste när man ska köpa flera nya möbler kanske är att ta en heldag på Ikea och hyra släp endast vid det tillfället, men eftersom vi har studentplånbok så har vi inte råd att dra till ikea och punga ut en massa pengar på feta möbler på en och samma gång. Loppis-fantast som jag är så letar jag ju självklart möbler på blocket och på loppisarna på Facebook, och då kan det ju liksom dröja dagar, eller veckor, innan det dyker upp en möbel som känns rätt! Dessutom gäller det ju att vara först till kvarn på loppisar, så man måste liksom slå till direkt och kan inte ba: "Är det okej om vi hämtar bordet om två veckor? Har nämligen fler möbler på inköpslistan, så vill tajma med att hyra släp"... Haha! Så det är det största dilemmat vi har just nu. Fan vad najs det vore om man kände någon som hade släp, så man kunde låna det/hyra billigare.
 
Tror jag bara skrivit lite basics om lägenheten, så tänkte passa på att berätta lite mer nu när jag ändå lägger upp bilder! Jag tror jag iallafall skrivit att det är en 2:a på 57 kvadrat. Lägenheten är modellen äldre, eller iallafall invändigt, haha. Speciellt köket och badrummet är... mindre charmiga om man säger så, haha! Golvet i hallen ogillar jag rätt mycket också. Men det är sånt som alltid går att fixa! Jag hade ju gärna klistrat på marmor-dekorplast över hela hallgovet så fort jag flyttar in, men tror inte Andreas uppskattar såna fuskbyggen, hehe.
Lägenheten ligger lite längre ifrån centrum än den vi bor i nu, men samtidigt är det typ närmare till allt. Just nu har vi ju som sagt nära till resecentrum/centrum, torget, högskolan osv. Nya lghtn ligger på andra sidan av stan, (östra sidan), och vi kommer bo kanske 1 km längre från högskolan än nu. Även pyttelite längre från centrum, men däremot är det jättenära A6 shoppingcenter plus Ekhagen som har en av mina favoritaffärer i stan! Och, det kanske bästa av allt, vi bor granne med Vätterstranden (!!!!). Tror vi kommer ha typ 100 meter till den. Så då slipper jag skämmas genom att sola på någon random gräsplätt i bostadsområdet, (som nu), utan kan lägga mig på stranden istället!! Hur najs!? Men iallafall, sammanfattningsvis så är lägenheten lite längre från själva Jönköping city, samtidigt som det är myyyycket närmare till allt annat, eftersom det området ändå är mitt i "smeten". Svårt att förklara, men där vi bor nu är det liksom bara jönköping city som är nära, och nya lyan ligger emellan city och allt annat på östra sidan av stan, därför blir det på ett sätt närmare till allt. Hoppas ni är med på vad jag menar, hehe. 
 
Hallen! Flera garderober och bra förvaring, dock ogillar jag ju golvet som sagt, hehe.
 
Köket, vilket inte är så dumt förutom 70-talskaklet och de gröna träpanelerna!

Vardagsrummet, blir spännande med svarta tapeter! Aldrig haft det faktiskt.
 
Sovrummet, det kommer jag nog ha mest inflytande över!
 
Badrummet!
 
Den inglasade balkongen, som kanske är det bästa av allt faktiskt!
 
Till top