ammi's

-

VANLIGA DAGAR Permalink2
Älskar såna här test. Gör alla jag kommer över typ, haha. Tycker det är både kul att svara och läsa andras! Snodde från Linneas blogg :)
 
1: Vad har du på dig? Ett linne, haha.
2: Har du varit kär? Ja, två gånger kan man väl säga. Resten har varit crush.
3: Har du någonsin haft ett hemskt avslut på ett förhållande? Ja faktiskt, jag är inte så bra på att hantera förändringar tror jag. Speciellt inte om förhållandet har pågått i några år.
4: Hur lång är du? 165 typ
5: Hur mycket väger du? Pendlar mellan 52 och 54 kg jämt.
6: Några tatueringar ? Nej, vill ha men rädd att ångra mig, så feg haha..
7 : Några piercingar? Naveln, och i öronen men inte använt på flera år, haha. Kliar så djävulskt när jag sätter i 😮
8 : OTP? Aldrig hört, orkar inte hahah..
9 : Favoritserie? Hmm, ingen just nu.
10 : Favoritband? Flume, enligt min Spotify.
11 : Något du saknar? Kärlek, buhuhu #cry.
12 : Favoritlåt? Faded - zhu, just nu..
13 : Hur gammal är du? Ett tjog
14 : Stjärntecken? Jungfruuu
15 : Kvalitet söker du hos en partner? En lugn, mogen kille som man ändå kan ha kul med. Självsäker men inte för självgod.
16 : Favorit ordspråk? Getting lost will help you find yourself.
17 : Favorit skådespelare? Leonardo DiCaprio kanske, bäääst.
18 : Favoritfärg? Aprikos, rosa och guld
19 : Hög eller låg musik? Låg för det mesta, är rätt ljudkänslig plus jobbigt när man inte kan prata med dom runtomkring!
20 : Vart går du när du är ledsen? Sängen typ, eller toan om jag är hos någon, haha!
21 : Hur lång tid tar det dig att duscha? 8 minuter för standarddusch. 
22 : Hur lång tid tar det för dig att göra dig iordning på morgonen? Beror verkligen på. Om jag går upp tidigt orkar jag aldrig sminka mig, haha, men om jag är sugen på att fixa mig så tar det väl allt från 10 minuter till 1,5 timme!
23 : Har du någonsin varit i ett fysiskt bråk? Har örfilat mitt ex och kastat en TV-kontroll på honom en gång, HAHAHA.
24 : Turn on? Oj.. Förutom det jag skrev på kvalitet hos partner så är det ett fint, "snällt" ansikte, bra kroppsbyggnad osv. 
25 : Turn off? För smala killar.. Typiskt "grabbiga" killar som vill ha mycket uppmärksamhet. Finns mycket, haha!
26 : Anledningen till att du började blogga? För Erica skaffade så blev sugen, tror jag haha!
27 : Rädslor? Att inte komma någon vart i livet, att vara olycklig, ensam osv.
28 : Det sista som fick dig att gråta ? - Något random, kan gråta för konstiga saker haha! Livet som kvinna.. 
29 : Senaste gången du sa att du älskade någon? Till någon i familjen tror jag :) Eller till Elin på fyllan, HAHA, vi brukar säga det.
30 : Betydelse bakom ditt blogg namn? Finns ingen speciell betydelse.
31 : Senaste bok du läst? Bångstyriga barn.. Var kurslitteratur haha, men den var intressant!
32 : Den boken du läser just nu? None
33 : Senaste serien som du såg? Morran och Tobias, lol. Kändes som allmänbildning att se den, men den var skön ändå :)
34 : Senaste personen du pratade med? André heter han!
35 : Relationen mellan dig och den person du senast fick ett sms av? Sjukvården HAHAHA.. Min bae ju.
36 : Favoritmat? Pastaaaa
37 : Plats du vill besöka? Många! Maldiverna brukar jag drömma om.
38 : Sista platsen du besökte? Förutom min lägenhet? Ehh, bussen.
39 : Har du någon crush? Crush och crush. Finns en kille i min omgivning som jag tycker är snygg, men vi flirtar inte, än iallafall ;)
40 : Senaste gången du kysste någon? Ehh, några veckor sen!
41 : Senaste gången du blev förolämpad ? Oj, folk kläcker ju ur sig endel på fyllan, även jag haha. Men minns när en kille sa till mig: "Jaså du pluggar? Det kan man inte tro.."
42 : Favorit smak av sött? Nougat
43 : Vilka instrument spelar du? Professionell DJ på Spotify 
44 : Favoritsmycke ? Mitt hjärthalsband, är så litet och behändigt att man känner det knappt :D
45 : Senaste sport du spelat? Kubb, räknas det? Hahah.
46 : Senaste låt du sjöng ? "Du är min man", HAHAHA. Pappa ska på konsert med hon som sjunger den, så han sjöng den så fick jag den på hjärnan.
47 : Favoritraggningsreplik? Haha, gillar inte raggningsrepliker. Så opersonligt, blir avtänd när man får någon!
48 : Har du någonsin använt det ? Nja, inte seriöst iallafall, haha.
49 : Senaste gången du umgicks med någon? Elin, igår!
50 : Vem vill du ska svara på dessa frågor?  Den som vill :D
 


#1 - - storasyster:

Vad har du på dig? Hello Kittymysbrallor o hoodie
Har du varit kär? Ja. Suck.
Har du någonsin haft ett hemskt avslut på ett förhållande? Ja.
Hur lång är du? 165
Hur mkt väger du? 70, men kämpar mig nedåt.
Ngr tatueringar? Bara ärr från div älskade husdjur. Funderat i snart 20 år på en, men har commitment issues haha!
Ngr piercingar? Hål i öronen. 2 på ett öra, 1 på det andra. En 90-tals innegrej. ^^
OTP? Va?
Favvoserie: Modern Family, Will & Grace, Fawlty Towers, Family Guy
Favvoband: Queen, Metallica, Jackson Five b.la
Ngt du saknar? Pengar (^^), körkort, luft i cykeldäcket, semester utan regn...
Favvolåt? Omöjlig att svara på. Finns en för varje artist jag gillar. Human Nature m Michael Jackson står högt upp på listan dock. Får mig att andas ut.
Hur gammal är du? 36
Stjärntecken: Skytt
Kvalitet hos en partner: Som syster skrev; självsäker utan att vara självgod, förstående, ödmjuk, ngn kreativ hängivenhet/kunnighet...
Favvoordspråk: Music is what feelings sound like, Be yourself - everyone else is already taken
Favvoskådis: Många. Meryl Streep, Jeff Bridges, Joaquin Phoenix, Leo DiCaprio, Kevin Stacey, Emily Blunt, Hugh Jackman, Anthony Hopkins, Emma Thompson, Ben Kingsley, Adrien Brody, Josh Brolin...
Favvofärg? Just nu - grön
Hög el låg musik? Beror på. Ljudkänslig så helst lågt. Bra låt m gytt beat/funk? Högt! (om bra bas finnes dvs)
Vart går du när du är ledsen? In i mig själv. Håller mig hemma.
Hur lång tid tar det dig att duscha? 10 min ungefär.
Hur lång tid tar det dig att göra dig i ordning på morgonen? Typ aldrig uppe på morgonen. Ha! Men typ 10 min.
Har du någonsin varit i ett fysiskt bråk? Ja. Ett par ggr. Eller ja... Jag har aldrig slått ngn. Blivit slagen o sparkad för att jag stod upp för kompisar. Måste gå igenom mig först innan du gör någon jag tycker om illa. :)
Turn on? Långa fotbollsben, manlig bringa, musikalitet, farfarströjor på sagda man ;P, rättvisa, människor som verkligen förstår vad det betyder att ta ansvar för vad de säger, tänker o gör.
Turn off? Orättvisa, trångsynthet, egocentriska människor, ofräscha tänder, skit under naglarna... haha!
Rädslor? Insekter! Bin, stå på ett öppet fält m ett paraply, att mina drömmar förblir obeprövade...
Det sista som fick dig att gråta? Hmmm... Kände mig faktiskt försummad häromdan. Övertrött o känslig. :)
Senaste ggn du sa att du älskade ngn? Ngr dar sen. Till pappa.
Senaste bok du läst? Ljudbok Om Jesus av Jonas Gardell
Boken du läser nu? Läser flera samtidigt. Beror vilket humör jag är på. Bl.a Anne Franks dagbok, Dr Jekyll and Mr Hyde, En man som heter Ove, The catcher in the rye, The wolf gift...
Senaste serien som du såg? Kollar inte på serier direkt. Speciellt inte följetong.
Senaste personen du pratade m? Kassörskan på Ica.
Relation mellan dig o den personen du senast fick ett sms av? Tänkte skriva pojkvän men så kom ett sms från mor. ^^
Favvomat? Mammas smörgåstårta, pappas kött o potatis **dreglar**
Plats du vill besöka? Jamaica, New York
Sista platsen du besökte? Rent logiskt? Balkongen. Resa? Österlen
Har du ngn crush? Ja.
Senaste ggn du kysste ngn? Söndags
Senaste ggn du blev förolämpad? Kommer inte ihåg.
Favvosmak av sött? Coca Cola
Vilka instrument spelar du? Lite piano o lite världens äldsta instrument - stämbanden. ;P
Senaste sport du spelat? Finns inte i mitt vokabulär.
Senaste låt du spelat? We are the champions - Queen
Favvoraggreplik? Gillar det citatet. Sen att du är fin oxå är ju ett plus i kanten. (typ)
Har du någonsin använt det? Haha! Nä.
Senaste ggn du umgicks m ngn? Umgås jämt m mina katter, umgicks igår m Mojje the dog. Personmässigt: i söndags
Vem vill du ska svara på dessa frågor: har hon redan gjort. :)

Vad gör man inte för att slippa städa. ^^

#2 - - storasyster:

Stå på öppet fält när det blixtar, ska det stå. fyi. Haha!

Till top