ammi's

Lördag

VANLIGA DAGAR Permalink3
Precis kommit in efter att ha solat i 2 timmar. Underbart väder, svettades faktiskt :)
Har även varit på öppet hus på högskolan i Jkpg idag, ett försök till att komma på
vad jag vill plugga och bli.. Men fick mest ångest av att vara i skolmiljö, så kom inte 
fram till så mycket. Sista ansöknings-datum är den 15 april så då ska jag ha sökt några
program, sen får jag väl tänka mer i sommar på vilket utav programmen som känns mest rätt.
(Om jag kommer in på flera)

Men hatar att det känns som att jag ska plugga för att jag måste, inte för att det känns rätt.
För det gör det inte just nu, vet som sagt inte ens vilka yrken som passar mig. Jag vet att
jag är mer humanist än logiker/tekniker, men det finns inte många humaniora yrken som jag
kan se mig själv jobba med. Kom fram till att vård var inte alls min grej, tyckte det var ett väldigt
psykiskt krävande yrke (iallafall äldrevård) och det funkar inte alls om man redan har
sjukligt höga krav på sig själv, och på det man gör.. Allt är en enda röra i huvudet just nu. 
Men men, enough said, kör lite fest på det nu. Glömma bekymmerna :)

 
#1 - - Mariah:

Kanske socialpedagog som jag läser till kan vara något? Gå in och läs om det... Det är väldigt intressant faktiskt.

#2 - - Amanda:

sv: Jag har faktiskt läst lite om socionom, och pratade även med en socionom på mässan! Så det blir nog en av programmen jag söker, ska söka flera andra också så får jag tänka lite mer på vad som känns rätt :)

#3 - - Mariah:

Det låter bra! Socionom är ju lite av en "kusin" till socialpedagog. Hoppas du kommer in! Lycka till!

Till top