ammi's

Its time to grow up

VANLIGA DAGAR Permalink10
Nu närmar sig verkligen vuxenlivet med stormsteg.. Börjar inse att det verkligen gäller
att ta tag i saker på egen hand, man kan inte bara gå och vänta på bättre tider.
Efter att ha stått i kö på lägenhet i Jönköping i ett år har jag och Laura äntligen
skrivit på ett lägenhetskontrakt!!!! :D Har dock inget med kön att göra.
Laura lyckades komma över en lägenhet av en ren slump nästan, det var faktiskt mestadels tur!
För ett bra tag sedan så visade det sig att vi båda länge har funderat på att skaffa lägenhet i Jkpg,
så varför inte dela på en större då, tjänar ju på det i längden.
 
Vi kommer dela på en trea på Torpaplan i Jkpg. Inflytt nu i helgen, sån tur har vi!
Det är riktigt svårt att få tag på lght i Jkpg, och svårast av allt på ett så centralt ställe som Torpa.
Så det är verkligen en möjlighet man inte kan tacka nej till..
Inte velat nämna något i bloggen eller för någon annan än familjen, eftersom jag inte
visste om det skulle gå vägen, sedan har allt gått så snabbt från att sökandet blev seriöst
till att vi fick lght, även där hade vi sjukt tur..

Vi kommer dock ha den i andrahand först, vilket innebär att vi hyr lghtn utav förstahandshyrarna,
(utan deras möbler alltså). Sen efter 10 månader går deras förstahandskontrakt ut och då upphör också vårt
andrahandskontrakt, men vi hoppas på att få ta över förstahandskonraktet då. Det är ju smidigast
både för oss och för fastighetsägarna, men vi har ändå inte lagen på vår sida, de har rätt att kasta
ut oss då om vi har otur.

Känns så jäkla skönt att ha en riktlinje nu, upptäckt att det är väldigt viktigt för mig. Förut
visste jag inte vad jag ville göra, vart jag skulle hamna. Nu vet jag vad jag ska satsa på. Jönköping.
Det känns mest rätt. Sen ligger lägenheten typ 1 km från högskolan, så hoppas ju verkligen
att jag blir antagen på programmet jag sökt där. Men ska också börja söka jobb ännu mer intenstivt,
det kommer ju vara lättare att få jobb i Jkpg om man bor där! Sen om jag inte kommer in
på högskolan nu, så ska jag söka programmet till våren igen, alternativt ett annat program
som är lättare att komma in på. Känns verkligen som att alla bitar faller på plats nu,
och att ödet visar mig vägen typ! :)

Bild från visningen, så det är inte våra möbler!


#1 - - storasyster:

Nämen oj å wow! Grattis! Kul!
Då får vi ju framöver ha en dejt o gå ut o shoppa för din lilla studentpeng. :)
Då gäller det att ni sköter er ;) så ni har en chans på lägenheten när kontraktet går ut. ^^

#2 - - Amanda:

Tack tack tack! :D Ja just det ja, snäll du är :)
Väldigt smidigt att flytta ihop med någon dock, så båda bidrar med massa hushållsgrejer och sånt som behövs! :)
Ja precis, det vet vi, det blir inget festande efter kl 11 ;)

#3 - - storasyster:

Efter kl 22 menade du eller hur? ;)
Jo det kan va gott att dela på "bördan" Speciellt som arbetslös/student. Jag kanske får komma å hälsa på i ditt nya hem framöver så kanske vi kan gå ut o hitta ngt fint. Kram o grattis igen!

#4 - - Amanda:

Jaa, eller hos vissa hyresvärdar är det väl kl 23? Får kolla upp vad det är hos denna :) Precis! Ja absolut, skulle vara jättekul, du är alltid välkommen :D
Taaack! <3

#5 - - Rebecca:

Ååh vad roligt!! Grattis så himla mycket :D

#6 - - Rebecca:

Ååh vad roligt!! Grattis så himla mycket :D

#7 - - storasyster:

Bäst att du kollar upp det. Oftast e det 22 för det finns ju faktiskt dom som ska upp o jobba och/eller har bebisar osv osv... Vill inte låta som värsta moraltanten ^^ men jag vet med råge hur jvl irriterande det är med fester. Speciellt om det är ens enda lediga fredag/lördag på flera veckor/månader. Man sitter i soffan o chillar å så hörs unz unz unz genom väggarna hela kvällen! Jag har haft o har grannar som jag, i mitt innersta, önskar att de får kolikbarn en dag.^^
Slutpredikat för idag. ^^ Lycka till med flytten. Ska bli riktigt kul att hälsa på. :)

#8 - - elina:

Vad kul för er :D Mysigt att flytta ihop med en vän dessutom! men jag undrar bara hur ska ni kunna betala den om ni inte har jobb än? eller har ni det? haha...

#9 - - Amanda:

Becca: taaaack! :D du får komma på inflyttningsfesten!!

Elina: Eller huur :D är så himla taggad på att flytta haha! Jo laura har jobb :) jag får dock några tusen i månaden från arbetsförmedlingen, så jag kommer klara mig om vi delar! Hade inte klarat det ekonomiskt att ha en egen lght dock :) kommer ju bli lite knapert nu i början oxå, men kommer förmodlingen få jobb mkt lättare! För om man bor i mullsjö är det skitsvårt, det finns INGA i mullsjö och när man söker i stan får man bara svaret att dom i förstahand anställer dom som bor i jkpg. Om man bor i mullsjö måste man typ ha bil för dom ska anställa en, så himla krångligt :)

#10 - - Rebecca:

Schyyysssst!! Ser jag fram emot :D ;)

Till top