ammi's

Måste bara dissa detta...

HISS/DISS Permalink1

- När skönhetsideal och ingrepp går till överdrift

Alltså jag är inte emot själva konceptet skönhetsingrepp/operationer,
men när folk säger att de ska förstora brösten/läpparna när de
redan har stora bröst och fylliga läppar, då blir jag fan trött.
Samma sak med typ näsoperation. En känd bloggare har ju opererat
näsan nu fast hon redan hade världens minsta och perfekta näsa.
Det fanns typ ingenting att ändra till det bättre på den liksom,
blir så less på sånt, tycker verkligen det har gått till överdrift.

Nu kommer alla säga typ "men om hon mår bättre av att ha opererat den,
så borde hon får göra det", och ja det håller jag med om. Men det finns alltid
människor med fulare näsa, och innan man opererar sig så kan man väl jämföra sig
med dem, och tänka efter. Det är typ samma sak som att jag skulle säga till en överviktig
person att jag vill fettsuga mig, låter rätt sjukt. Jag har oxå fått höra från människor som
har fylligare läppar/större bröst än mig att de ska förstora läpparna/brösten, och man mår
inte så bra av att höra det i längden kan jag säga.
#1 - - Elina:

Håller med dig helt, fett störande ;o

Det är även kränkande för sig själv när man hör det av andra när man själv tex har ful näsa - precis som du skrev!

Till top